expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>


czwartek, 2 kwietnia 2015

Tydzień Matematyczny



Od zeszłego poniedziałku w naszym gimnazjum trwał Tydzień Matematyczny, w czasie którego czekało na uczniów wiele konkursów oraz zabaw przygotowanych przez Panie matematyczki. 

Pierwszym wyzwaniem były matematyczne puzzle, czyli układanie z wielokątnych figur jednego prostokąta. Kolejna atrakcja to sudoku, które okazało się dość trudne (ja nie poradziłem sobie z rozwiązaniem tej łamigłówki). W konkursie na najlepszego szkolnego matematyka trzeba było rozwiązać 5 zadań na logiczne myślenie (mi go najwyraźniej brakuje). Przez dwa dni w czasie przerw za rozwiązanie wylosowanych zadań można było wygrać smakołyki upieczone przez nauczycielki oraz uczniów. Panie przygotowały także kartki z żartami matematycznymi i zagadkami, które rozwiesiły w całej szkole. Na zakończenie tygodnia przedmiotowego odbył się konkurs na najwięcej zapamiętanych cyfr po przecinku liczby π. Gdy usłyszałem, że kolega nauczył się ich aż 216, zrezygnowałem z udziału w tej rywalizacji. 

Moim zdaniem tydzień z matematyką w naszym gimnazjum był bardzo przyjemny i udany.






Wyniki konkursów zorganizowanych w ramach Tygodnia Matematycznego znajdują się w zakładce Konkursy


Autor: Szymon Brodowicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz