W drugiej połowie stycznia w klasach 3b, 1a oraz 1c odbyły się nietypowe lekcje języka polskiego, w czasie których wykorzystano grę planszową stworzoną przez uczestników projektu edukacyjnego. Trzecioklasiści w ciągu kilku tygodni pod okiem polonistki wykonali szereg zadań - zgromadzili i uporządkowali niezbędny materiał, wymyślili zasady gry i sformułowali instrukcję, opracowali koncepcję graficzną, przygotowali zestawy zadań wraz z kartą odpowiedzi, sporządzili planszę i inne elementy oraz przetestowali grę. Prezentacja projektu polegała na przeprowadzeniu rozgrywki w kilku zespołach klasowych.
Słowa uznania i pozytywna reakcja uczniów biorących udział w zabawie są najlepszą oceną efektywności działań trzecioklasistów. Na ten sukces złożyły się przede wszystkim zaangażowanie wszystkich uczestników projektu, terminowe wywiązanie się z indywidualnie przydzielonych zadań, pomysłowość, a także umiejętność współpracy.
Przy okazji pracownia polonistyczna wzbogaciła się o dodatkową pomoc dydaktyczną, która przyczyni się do urozmaicania zajęć lekcyjnych poświęconych zdobywaniu lub utrwalaniu wiedzy z zakresu frazeologizmów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz